Gwiyomi: Apa dan bagaimana

Sekarang boleh dikatakan gelombang "Gwiyomi" sedang melanda negara kita dan asia umumnya. Bukan hanya perempuan , bahkan lelaki juga sibuk memuat naik video parodi aksi "Gwiyomi" .

Bagi yang belum mengetahui apa yang dimaksudkan dengan "Gwiyomi" meh nak terangkan serba sedikit;

Gelombang gwiyomi ni asal dari korea, dimana lagu Gwiyomi merupakan lagu single k-pop yang dinyanyikan oleh Hari. Lirik lagu tersebut berkisar tentang seorang wanita yang meminta pakwe/boyfriend nya untuk tidak meninggalkannya.

Yang menjadikan lagu ini mudah mendapat perhatian golongan remaja kerana pergerakan/tarian yang dipamerkan sewaktu menyampaikan lagu ini seiring dengan lirik. Dimana perkataan gwiyomi itu sendiri membawa maksud comel ( cutie )  dan pergerakan atau tarian yang dipersembahankan juga bersifat "comel" seperti gerakan jari menunding ke pipi, dua jari dari tangan kiri dan kanan diangkat kekepala , membentuk bentuk hati dengan jari dan diakhiri dengan mencium 6 jari.


"Comel" yang dimaksudkan disini bersifat subjektif kerana ada sesetangah orang merasa pergerakan "Gwiyomi" ini comel dan ada juga yang merasakan sebaliknya.

Walau apa pun pandangan kalian, satu nasihat buat adik-adik yang beragama islam khususnya yang bertudung, seeloknya tidak perlu la upload video "Gwiyomi" kalian ke internet. Ya la kan korang dah elok-elok menutup aurat tak manis pulak kalau video aksi " Gwiyomi" kalian tu ditonton oleh lelaki kan? Mana la tahu ada aksi kalian tu mampu menaikkan syahwat mereka....

Cukup la sekadar beraksi di depan cermin atau di hadapan kawan-kawan sejenis sahaja... Bagi yang dah berkahwin bleh la buat depan suami..

Nota Jejari : Nak syok sendiri dengan aksi ke"comelan" korang biar la bertempat jangan sampai tersalah langkah hingga mengundang dosa.... 

Comments

  1. ooo.. baru tau.
    wa mmg ketinggalan menjak jarang bw skrg.
    ingtkan pa kemendenya gwiyomi ni....

    ReplyDelete
  2. hai.. done follow sini, jom follow me back.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/2013/04/gwiyomi-kiyomi-songs.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts